Dankzij een gloednieuwe applicatie krijgen medewerkers van Van Vulpen Veevoerders handige informatie om beter te sturen.
Buitendienstmedewerkers weten precies wat er speelt bij een klant, terwijl binnendienstmedewerkers zien hoeveel order per week er binnenkomen.
“Buitendienstmedewerkers hebben geen directe toegang tot ons interne TALIS-systeem en dat ervaren wij als een probleem”, vertelt Gerwin de Bruijne van Van Vulpen Veevoeders. “Een medewerker komt aan bij een boer en moet dan eerst even bellen met een collega om te vragen of er nog onbetaalde facturen zijn en of er andere punten openstaan. In samenwerking met T100 is er een applicatie ontwikkeld. Deze app ‘praat’ met ons systeem.” Het is een webapplicatie die kan draaien op computers, tablets en smartphones.
De applicatie bevat een overzichtelijke kaartweergave. “Zo kunnen wij precies zien welke relaties een lange tijd geen belletje of bezoekje hebben gehad”, vervolgt De Bruijne. “De kleurcodering van deze weergave kunnen wij zelf bewerken. Als er langer dan een bepaalde periode geen contact is geweest, dan wordt een groen bolletje geel, daarna oranje en uiteindelijk rood. We kunnen filteren op laatste bezoek, laatste telefoongesprek of laatste order.”
Toch zijn er nog veel meer functies. Buitendienstmedewerkers hebben via de app inzicht in het CRM en klanthistorie (contactmomenten, bestellingen, openstaande facturen). Medewerkers binnendienst kunnen deze gegevens ook bekijken en zien tevens grafieken met een weergave van de stand van zaken. Denk hierbij aan hoeveel belletjes er zijn geweest in een week tijd en hoeveel orders per maand er zijn. Data van dit jaar kan vergeleken worden met vorig jaar, waardoor medewerkers precies zien hoeveel procent zij boven het jaar ervoor zitten.
Van Vulpen heeft een apart pakket voor leads, namelijk Zoho. “We willen ons eigen CRM niet vervuilen met slechte leads”, zegt De Bruijne. “De app heeft een koppeling met TALIS én Zoho, waardoor beide gegevens gecombineerd kunnen worden. Dat is handig!”
Binnenkort wordt de app uitgebreid met een leveranciers dashboard. Hier hebben leveranciers van Van Vulpen inzicht in orders, facturen, CO2-rapportages en ritten. Dit dashboard bevat een uitgebreide rapportage & periode vergelijking. Ook kunnen hier nieuwe orders aangemaakt worden.
De Bruijne is tevreden over het eindresultaat. “T100 heeft het heel goed gedaan. We zien Jos en Kees als sparringpartners. Het zijn slimme jongens die meedenken, waar je afspraken mee kunt maken en die fraai werk leveren. Je kunt er op vertrouwen dat ze doen wat ze zeggen. Daarnaast staan ze open voor feedback en pakken ze eventuele problemen snel op.”
Mogen wij ook voor jou een maatwerk applicatie bouwen? Plan een afspraak met Kees. We bespreken graag de mogelijkheden!